Probleem met TomTom Live Services in 4 Europese landen

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

TomTom Live Services, de dienst waarmee TomTom-klanten realtime verkeersinformatie kunnen ontvangen, is al een tijdje niet meer beschikbaar in Duitsland, Groot-Brittanië, Oostenrijk en Frankrijk.

TomTom Live Services, de dienst waarmee TomTom-klanten realtime verkeersinformatie kunnen ontvangen, is al een tijdje niet meer beschikbaar in Duitsland, Groot-Brittanië, Oostenrijk en Frankrijk. Wie een abonnement neemt op TomTom Live Services, betaalt voor realtime verkeersinformatie in 43 landen. Verschillende bronnen melden nu echter aan Data News dat de dienst al een tijdje niet meer beschikbaar is, of zwaar hapert, in Duitsland, Groot-Brittannië, Oostenrijk en Frankrijk.

Volgens de klantendienst van TomTom gaat het om ‘een gekend intern probleem, waar nog geen oplossing voor gevonden is.’ De persdienst van het Nederlandse bedrijf wijt het echter aan een zwak signaal op sommige plaatsen, en zegt dat er voorts niets aan de hand is, waarmee de eigen klantendienst dus wordt tegengesproken.

“Ik heb vandaag nog met de TomTom supportdesk in België gebeld”, stelt één van onze tipgevers, “en daar hoorde ik -aarzelend- dat er al een tijdje problemen zijn in sommige landen. Een oplossing zou in de maak zijn, maar feit blijft dat de dienst momenteel nog steeds plat ligt in Duitsland en Oostenrijk.”

In een mailreactie van het TomTom Customer Care Team aan één van onze tipgevers wordt ook uitdrukkelijk gesteld dat het een gekend probleem betreft, en Data News kreeg ook een opgenomen telefoongesprek met de klantendienst te horen waarin het letterlijk klinkt dat vier landen getroffen zijn.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content