Prodata scoort nieuw contract bij De Lijn
Het Zaventemse Prodata Systems heeft een raamcontract voor de levering van ict-infrastructuur in de wacht gesleept bij De Lijn. De Prodata-groep won eerder het grootschalige Retibo-contract bij de Vlaamse vervoersmaatschappij.
Het Zaventemse Prodata Systems heeft een raamcontract voor de levering van ict-infrastructuur in de wacht gesleept bij De Lijn. De Prodata-groep won eerder het grootschalige Retibo-contract bij de Vlaamse vervoersmaatschappij.
Het raamcontract bij De Lijn focust op de levering, installatie, implementatie en het onderhoud van ict-infrastructuur voor het datacenter (netwerkapparatuur, blade servers en chassis en opslag). Het contract is naar verluidt goed voor een waarde van ongeveer 1,3 miljoen euro.
Prodata Systems, de infrastructuurintegratiepoot van de Prodata-groep, gaat bij De Lijn HP-hardware leveren, binnen de zogenaamde ‘converged infrastructure’-strategie van de Amerikaanse it-reus. Daarbij wordt alle hardware door dezelfde leverancier aangeboden, waardoor “alle onderdelen, door gebruik te maken van standaard componenten, volledig op elkaar afgestemd zijn en waarbij nieuwe onderdelen zonder probleem in een bestaande omgeving geïntegreerd worden.” Het gaat dus om een HP-netwerkingomgeving, blade servers en chassis van de laatste (de achtste) generatie, gebaseerd op de Intel Sandy Bridge-technologie, en een flexibel uitbreidbare storage-oplossing van HP 3PAR, die de verouderde SAN bij De Lijn moet vervangen.
Een belangrijk aspect bij de evaluatie was , naast prijs en het technische niveau, eveneens het stroomgebruik, geluidsniveau en de operationele omgevingstemperatuur. Prodata Systems moet voorts ook kunnen instaan voor de opleiding en begeleiding van het personeel en het onderhoud van de geleverde software en diensten.
Voor de Prodata-groep is de deal bij De Lijn een mooie opsteker. De andere poot van de groep, Prodata Mobility, kreeg er vorige maand in de krant De Tijd nog stevig van langs van De Lijn-topman Roger Kesteloot. Het bedrijf heeft het leeuwendeel van het grootschalige Retibo-contract in de wacht gesleept voor de vernieuwing van de boordcomputers en technologie voor reizigersregistratie. Maar dat project heeft heel wat vertraging opgelopen, waardoor zware boetes dreigen voor Prodata.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier