Proximus moet niet langer andere operatoren dulden in The Phone House
Proximus is niet langer verplicht om producten van verschillende telecomoperatoren aan te bieden in zijn winkels van The Phone House.
Die verplichting was eind 2011 aan Proximus (toen nog Belgacom) opgelegd toen het het winkelmerk overnam. Het Mededingingscollege verwijst naar “gewijzigde marktomstandigheden” om de verplichting, destijds opgelegd door de Raad voor de Mededinging, op te heffen.
Concreet moeten Proximus-concurrenten die nog in The Phone House aanwezig zijn, “de mogelijkheid hebben om zich binnen relatief korte termijn terug te trekken uit de verkooppunten zonder repercussies”, klinkt het in een persbericht.
Consumenten moeten duidelijk kunnen zien welke operatoren hun diensten aanbieden in de winkels, en als alleen Proximus er nog actief is, “moet deze laatste klaar en duidelijk kenbaar maken dat de The Phone House-verkooppunten exclusieve Proximus-verkooppunten zijn geworden.” (Belga/NS)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier