Samsung stort zich op office automation

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Samsung opent 10 ‘Office Automation’-business centers in België en Luxemburg. De Koreaanse elektronicagigant hoopt zich langs deze kanalen meer te kunnen toespitsen op de Belgische B2B-markt voor printers en kopieermachines.

Samsung opent 10 ‘Office Automation’-business centers in België en Luxemburg. De Koreaanse elektronicagigant hoopt zich langs deze kanalen meer te kunnen toespitsen op de Belgische B2B-markt voor printers en kopieermachines.

In eerste instantie wil Samsung vooral die laatste machines aan de man brengen langs haar indirecte kanalen. “Dit omdat we sinds kort een volledig aanbod in de portfolio hebben”, zegt account manager printing Benelux Kristof Vande Reyd. “De voorbije weken zijn er twee A3 multifunctionals (zwart-wit) en twee A3 multifunctionals (kleur) bij gekomen. Dat zijn volwaardige document beheerssystemen.”

In tegenstelling tot concurrerende merken zoals Ricoh, Canon en Xerox hanteert Samsung een louter indirect verkoopmodel, waarbij enkel de business centers klanten aanspreken. “De markt van de kopieermachines is volledig afgeschermd”, klinkt het nog. “Een standaard it-reseller geraakt niet aan de A3-producten van Xerox. En als je geen dealer bent van Ricoh, dan kan je die toestellen op je buik schrijven.”

“Via de centers kunnen we niet alleen aan kmo’s leveren, maar ook aan onafhankelijke resellers. Hopelijk breken we de markt zo een beetje open. In één adem wordt het serviceniveau naar een hoger niveau getild. Alle toestellen worden van op afstand gemonitord, om te zien of verdere opvolging nodig is.”

België is het eerste land dat kopieermachines van Samsung zal verdelen via ‘Office Automation’-business centers. “Als het project succesvol is, volgt een wereldwijde uitrol.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content