De contracten van de grote labels met Spotify zijn inmiddels afgelopen. Er moet opnieuw worden onderhandeld. De muziek blijft overigens lopende de onderhandelingen gewoon te horen.

Tot nu toe kreeg Spotify in vergelijking met concurrenten een 'goedkope' deal om het marktaandeel te vergroten. Concurrent Apple Music betaalt 58 procent van de opbrengsten aan de labels. Het ter ziele gegane Rdio zou zelfs 60 procent hebben afgedragen.

Spotify zou hebben gevraagd om minder dan 50 procent van hun opbrengsten af te dragen, vertelde een bron aan Music Business Worldwide. Een woordvoerder van Spotify ontkent dat echter.

(ANP/WK)

De contracten van de grote labels met Spotify zijn inmiddels afgelopen. Er moet opnieuw worden onderhandeld. De muziek blijft overigens lopende de onderhandelingen gewoon te horen.Tot nu toe kreeg Spotify in vergelijking met concurrenten een 'goedkope' deal om het marktaandeel te vergroten. Concurrent Apple Music betaalt 58 procent van de opbrengsten aan de labels. Het ter ziele gegane Rdio zou zelfs 60 procent hebben afgedragen.Spotify zou hebben gevraagd om minder dan 50 procent van hun opbrengsten af te dragen, vertelde een bron aan Music Business Worldwide. Een woordvoerder van Spotify ontkent dat echter.(ANP/WK)