De Nederlandse fabrikant van navigatiesystemen TomTom overweegt zijn consumentenapparaten, waaronder de bekende gps-systemen, van de hand te doen. Door de populariteit van smartphones, en de bijbehorende navigatie-apps, is er immers steeds minder behoefte aan de navigatietoestellen van TomTom - de vraag ernaar daalt ieder jaar met 10 à 15 procent.

"We moeten onze knopen tellen. De consumententak draagt weliswaar bij aan het merk TomTom, maar vertroebelt de werkelijke waarde én de groeimogelijkheden van het bedrijf", licht TomTom-topman Harold Goddijn toe in NRC Handelsblad. "Het is lastig te voorspellen wat de consumentenmarkt op lange termijn gaat doen. Dat maakt het ook voor investeerders moeilijk", aldus nog Goddijn.

De Nederlandse fabrikant van navigatiesystemen TomTom overweegt zijn consumentenapparaten, waaronder de bekende gps-systemen, van de hand te doen. Door de populariteit van smartphones, en de bijbehorende navigatie-apps, is er immers steeds minder behoefte aan de navigatietoestellen van TomTom - de vraag ernaar daalt ieder jaar met 10 à 15 procent. "We moeten onze knopen tellen. De consumententak draagt weliswaar bij aan het merk TomTom, maar vertroebelt de werkelijke waarde én de groeimogelijkheden van het bedrijf", licht TomTom-topman Harold Goddijn toe in NRC Handelsblad. "Het is lastig te voorspellen wat de consumentenmarkt op lange termijn gaat doen. Dat maakt het ook voor investeerders moeilijk", aldus nog Goddijn.