Het gaat om een partnerschap tussen taxibedrijf Autolux en de start-up Mediatrip. 25 taxi's, die zich in de eerste fase richten op toeristen die landen in Brussels Airport, worden er mee uitgerust.

De aanraakschermen zullen naast nieuws en een plan van het openbaar vervoer ook beurscijfers, uitgaansgelegenheden en activiteiten in de stad tonen. De bedoeling is om op termijn alle taxi's van Autolux uit te rusten met tablets. Ook worden er nieuwe diensten ontwikkeld om te gebruiken op de toestellen.

Volgens beide bedrijven is het de eerste keer dat tablets in taxi's worden aangeboden in België. In het buitenland, onder meer in de VS, is dat al langer het geval. Al gaat het daar in praktijk vaak om een digitale betaalterminal die tijdens de rit reclame toont.

Het gaat om een partnerschap tussen taxibedrijf Autolux en de start-up Mediatrip. 25 taxi's, die zich in de eerste fase richten op toeristen die landen in Brussels Airport, worden er mee uitgerust.De aanraakschermen zullen naast nieuws en een plan van het openbaar vervoer ook beurscijfers, uitgaansgelegenheden en activiteiten in de stad tonen. De bedoeling is om op termijn alle taxi's van Autolux uit te rusten met tablets. Ook worden er nieuwe diensten ontwikkeld om te gebruiken op de toestellen.Volgens beide bedrijven is het de eerste keer dat tablets in taxi's worden aangeboden in België. In het buitenland, onder meer in de VS, is dat al langer het geval. Al gaat het daar in praktijk vaak om een digitale betaalterminal die tijdens de rit reclame toont.