Telecomwet brengt Euphony in financiële problemen

Pieterjan Van Leemputten

Euphony kan zijn sponsorcontract met Racing Genk niet langer nakomen, dat schrijft De Tijd. Het bedrijf voelt de druk van de nieuwe regels voor telecomabonnementen.

Euphony kan zijn sponsorcontract met Racing Genk niet langer nakomen, dat schrijft De Tijd. Het bedrijf voelt de druk van de nieuwe regels voor telecomabonnementen.

De voetbalclub verbreekt het twaalf jaar oude contract met Euphony omdat de fincnaciële afspraken niet worden nageleefd, klinkt het. Tegenover De Tijd wijst woordvoerder Nicolas Van Roye naar de nieuwe telecomwetgeving. Sindsdien mogen klanten na zes maanden zonder kosten van abonnement wisselen. “De grote spelers zijn enorm agressief. Wij voelen dat uiteraard.”

Wel betreurt het bedrijf de stopzetting van het sponsorcontract omdat het bedrijf momenteel werkt aan een herfinanciering. In 2011 werd het contract met KRC Genk nog verlengd voor zes jaar.

Euphony is een aanbieder van energie en telecom en dit als virtuele operator. Een strategie van het bedrijf is om sterk in te spelen op sportsponsoring, waarbij het de bedoeling is dat de club in kwestie abonnees aanbrengt.

Euphony is van oorsprong Brits, maar In 2010 nam het Belgische management, waaronder de Belgische oprichter en huidig CEO Frank Van De Weghe, Euphony Benelux over. Er werken vandaag 164 mensen voor het bedrijf, naast enkele duizenden verkopers die de diensten van het bedrijf op zelfstandige basis (hoofdzakelijk in bijberoep) aanbieden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content