Telenet zelf nuanceert dat het aan "wie hard roept" een extra tegemoetkoming doet. Maar volgens protestgroep iklaatmenietpluimen.be hebben op twee dagen tijd drieduizend mensen de operator in gebreke gesteld. Ze kaarten onder meer aan dat wie op sociale media of bij de klantendienst klaagt een korting van vijf euro per maand krijgt, of zijn digicoder een jaar lang gratis mag huren.

Telenet zegt aan Het Nieuwsblad dat het luidruchtige klanten niet bevoordeelt. Enkel als er echt een probleem is, kan er compensatie komen. Dat kan korting of een gratis huur van de digicorder zijn. Maar wat en hoe groot die compensatie is, hangt af van de situatie. Het gaat daarbij "een absolute minderheid' van het klantenbestand zegt Telenet.

Iklaatmenietpluimen.be werd bekend toen Telenet vorig jaar een prijsverhoging doorvoerde. Intussen heeft de website ook onder de klagers een enquete uitgevoerd. Maar daaruit blijkt dat het wel zeer moeilijk is de ontevreden klanten nog te charmeren. Zo wees de enquete uit dat klanten die wel degelijk een extraatje hadden gekregen, zich omgekocht of gemanipuleerd voelden door Telenet. Zelfs wie dus wordt bevoordeeld, voelt zich daar dus nog steeds slecht bij.

Telenet zelf nuanceert dat het aan "wie hard roept" een extra tegemoetkoming doet. Maar volgens protestgroep iklaatmenietpluimen.be hebben op twee dagen tijd drieduizend mensen de operator in gebreke gesteld. Ze kaarten onder meer aan dat wie op sociale media of bij de klantendienst klaagt een korting van vijf euro per maand krijgt, of zijn digicoder een jaar lang gratis mag huren.Telenet zegt aan Het Nieuwsblad dat het luidruchtige klanten niet bevoordeelt. Enkel als er echt een probleem is, kan er compensatie komen. Dat kan korting of een gratis huur van de digicorder zijn. Maar wat en hoe groot die compensatie is, hangt af van de situatie. Het gaat daarbij "een absolute minderheid' van het klantenbestand zegt Telenet.Iklaatmenietpluimen.be werd bekend toen Telenet vorig jaar een prijsverhoging doorvoerde. Intussen heeft de website ook onder de klagers een enquete uitgevoerd. Maar daaruit blijkt dat het wel zeer moeilijk is de ontevreden klanten nog te charmeren. Zo wees de enquete uit dat klanten die wel degelijk een extraatje hadden gekregen, zich omgekocht of gemanipuleerd voelden door Telenet. Zelfs wie dus wordt bevoordeeld, voelt zich daar dus nog steeds slecht bij.