Duizenden klanten van Telenet kregen een foute factuur: de aanpassing van winter- naar zomeruur werd te laat doorgevoerd. Daardoor rekende de telecomoperator een uur lang het piektarief aan voor klanten die met de vaste lijn belden tijdens het daltarief. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

'Wie op maandag 30 maart tussen 16 en 17 uur telefoneerde, werd in ons systeem geregistreerd alsof het tussen 15 en 16 uur was', luidt het in de krant. 'Het winteruur moest manueel naar zomeruur gewijzigd worden en dat gebeurde niet in het weekend van 28 op 29 maart. De aanpassing gebeurde pas op 31 maart.'

Het bedrijf laat weten dat een 'menselijke fout' de reden is. Klanten die te veel hebben betaald, zullen terugbetaald worden.

(SD)

Duizenden klanten van Telenet kregen een foute factuur: de aanpassing van winter- naar zomeruur werd te laat doorgevoerd. Daardoor rekende de telecomoperator een uur lang het piektarief aan voor klanten die met de vaste lijn belden tijdens het daltarief. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. 'Wie op maandag 30 maart tussen 16 en 17 uur telefoneerde, werd in ons systeem geregistreerd alsof het tussen 15 en 16 uur was', luidt het in de krant. 'Het winteruur moest manueel naar zomeruur gewijzigd worden en dat gebeurde niet in het weekend van 28 op 29 maart. De aanpassing gebeurde pas op 31 maart.' Het bedrijf laat weten dat een 'menselijke fout' de reden is. Klanten die te veel hebben betaald, zullen terugbetaald worden. (SD)