Telenet verbetert Yelo TV app

Pieterjan Van Leemputten

De Android app van Yelo Tv wordt verbeterd. Telenet komt zo tegemoet aan klachten van gebruikers. Tegelijk komt de user interface van de dienst naar je digicorder.

Telenet beseft dat Yelo TV niet altijd vlot werkt op Android en brengt daarom vanaf morgen een verbeterde app uit. Al ligt het probleem niet zozeer bij de toepassing zelf.

“De achterliggende oorzaak van het probleem is de fragmentering binnen Android” zegt Laurent Van Tornhout, director product management tv bij Telenet. “Er zijn zoveel verschillende toestellen, elk met eigen schermresoluties en processorsnelheden.”

“We werken met ‘adaptive streaming’, waarbij de kwaliteit en de bitrate aangepast wordt aan de hardware. Voor meer kwaliteit heb je dus zeker een hogere processorsnelheid nodig. Je gebruikt ook al een deel van de processor om het drm-gedeelte te ontsleutelen. Dit gezegd zijnde trachten we continu te optimaliseren vanuit de back-end. Maar soms moet ook de app zelf bijgewerkt worden, en dat is wat we nu gaan doen.” Ook voor iOS belooft het bedrijf dat de tv-app nog wordt verbeterd.

Interface naar digicorder

Yelo TV zelf loopt volgens Telenet intussen als een trein met 380.000 actieve gebruikers. Dat vertaalt zich op een weekdag tot gemiddeld 80.000 kijkers. In het weekend loopt dat zelfs op tot 100.000.

Gelijk met die cijfers maakt het bedrijf bekend dat de interface van Yelo Tv naar de Digicorder komt. Vandaag krijgen 5.000 klanten de interface als eerste. Vanaf 18 april volgen 41 Vlaamse gemeentes, tegen de zomer moet heel Telenet-gebied de nieuwe interface hebben. Al kan je als klant wel blijven kiezen voor het klassieke menu en heb je een recente HD Digicorder nodig.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content