Test-Aankoop slaat mea culpa over ‘tablet’

© Belga

Test-Aankoop verontschuldigt zich voor de verwarring die is ontstaan door het gebruik van het woord ‘tablet’ in zijn laatste commerciële actie, en zal het woord niet meer gebruiken om naar het geschenk te verwijzen.

Test-Aankoop verontschuldigt zich voor de verwarring die is ontstaan door het gebruik van het woord ‘tablet’ in zijn laatste commerciële actie, en zal het woord niet meer gebruiken om naar het geschenk te verwijzen. Dat meldt de consumentenorganisatie vrijdag in een communiqué.

De organisatie kwam vorige week in opspraak toen bekend raakte dat ze een geschenk aanprees als ‘tablet-computer’, terwijl het in wezen ging om een eenvoudig gadget zonder touchscreen of wifi. De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP) oordeelde na de klacht van een klant dat de reclame “misleidend” was.

“Ondanks het feit dat het gebruik van het woord ‘tablet’ juridisch niet werd gecontesteerd, is er natuurlijk nooit de intentie geweest om de consument te misleiden”, zegt Test-Aankoop. “Dat werd trouwens bevestigd door de JEP.”

“Het woord tablet zal niet meer gebruikt worden om naar het geschenk te verwijzen”, luidt het nog bij Test-Aankoop. De organisatie zal de nodige aanpassingen doen op de promotionele websites. (Belga/MI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content