De nieuwe kaarten worden mogelijk gemaakt door het nieuwe platform waar het bedrijf de afgelopen tijd aan heeft gewerkt, zegt TomTom voorafgaand aan een evenement voor beleggers.

Met het nieuwe Maps Platform kan informatie van onder meer gebruikers en sensoren snel verwerkt worden. De nieuwe infrastructuur was nodig omdat er steeds meer informatie beschikbaar komt, geeft TomTom aan. Het bedrijf stelt zijn technologie ook open voor andere partijen zodat die hun gegevens makkelijker kunnen integreren.

Omzetgroei

TomTom denkt door de nieuwe kaartstructuur sneller te kunnen innoveren en de omzet te kunnen laten groeien, zowel in de autosector als in de zakelijke kaartverkoop. In 2025 moet het bedrijf 600 miljoen euro omzet behalen uit locatietechnologie, wat neerkomt op een jaarlijkse groei van meer dan 10 procent. Het bedrijf heeft nog orders met een waarde van 2,4 miljard euro liggen die die omzetgroei moeten helpen ondersteunen.

De consumententak van TomTom, dat ooit groot werd met losse navigatie-appareten, is al jaren krimpende. Het meeste geld verdient TomTom door zijn technologie te verkopen aan autoproducenten die de TomTom-kaarten in het infotainmentsysteem in hun voertuigen inbouwen. Ook de levering van kaartendiensten aan andere zakelijke klanten, zoals vlootbeheerders, levert geld op.

De nieuwe kaarten worden mogelijk gemaakt door het nieuwe platform waar het bedrijf de afgelopen tijd aan heeft gewerkt, zegt TomTom voorafgaand aan een evenement voor beleggers.Met het nieuwe Maps Platform kan informatie van onder meer gebruikers en sensoren snel verwerkt worden. De nieuwe infrastructuur was nodig omdat er steeds meer informatie beschikbaar komt, geeft TomTom aan. Het bedrijf stelt zijn technologie ook open voor andere partijen zodat die hun gegevens makkelijker kunnen integreren.TomTom denkt door de nieuwe kaartstructuur sneller te kunnen innoveren en de omzet te kunnen laten groeien, zowel in de autosector als in de zakelijke kaartverkoop. In 2025 moet het bedrijf 600 miljoen euro omzet behalen uit locatietechnologie, wat neerkomt op een jaarlijkse groei van meer dan 10 procent. Het bedrijf heeft nog orders met een waarde van 2,4 miljard euro liggen die die omzetgroei moeten helpen ondersteunen.De consumententak van TomTom, dat ooit groot werd met losse navigatie-appareten, is al jaren krimpende. Het meeste geld verdient TomTom door zijn technologie te verkopen aan autoproducenten die de TomTom-kaarten in het infotainmentsysteem in hun voertuigen inbouwen. Ook de levering van kaartendiensten aan andere zakelijke klanten, zoals vlootbeheerders, levert geld op.