Tweets lezen op Adidas-sportschoen

Adidas liet een sportschoen ontwerpen waarmee atleten de berichten van hun sociale netwerksites op een LCD-schermpje kunnen aflezen.

Adidas liet een sportschoen ontwerpen waarmee atleten de berichten van hun sociale netwerksites op een LCD-schermpje kunnen aflezen.

Lopen bij de volgende Olympische spelen de atleten voortdurend naar hun sportschoenen te staren? Een ontwerp voor een sneaker van de Britse designer Alex Nash, beter bekend onder zijn pseudoniem Nash Money, kan ervoor zorgen. In opdracht van Adidas en Samsung, sponsors van de Olympics, ontwierp hij de Social Media Barricade.

De sportschoen die Nash ontwierp is een aangepaste Adidas adiPower Barricade en heeft een tweelijnig LCD-schermpje ingebouwd, naast een Arduino-eenheid. Op het schermpje verschijnen updates van Twitterberichten. Fans kunnen zo atleten op de piste zelf nog aanmoedigen en ze met Twitterberichten naar de overwinning tweeten. En om hun overwinning te vieren kunnen atleten dan weer de drie iconische Adidas-strepen laten oplichten. Nash heeft ze immers uitgerust met led’jes die van kleuren kunnen veranderen.

Het ontwerp voor de Twitterschoen is te zien in de Adidas Media Lounge in London. Je kan er zelfs berichten naar verzenden via Twitter en @adidasbarricade. Of de Twitterschoen meer is dan een publiciteitsstunt van adidas zullen we over vier jaar weten.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content