Twitter gaat zijn reclame-inkomsten delen met gebruikers die video's uploaden, zo laat het bedrijf dinsdag weten.

Socialmediabedrijven zoals Twitter, Facebook, Snapchat en YouTube concurreren hevig om de populaire gebruikers die filmpjes uploaden bij zich te houden. De populaire video's zijn voorzien van reclame en brengen flink wat geld in het laatje. Twitter betaalt al een vergoeding aan media- en productiebedrijven, zoals CBS Corp, om video's met reclame te promoten. Gewone gebruikers krijgen die opties nu ook, laat Twitter weten.

YouTube was een van de eerste bedrijven die zijn gebruikers liet meeprofiteren van reclame-inkomsten op veelbekeken video's. Ook Facebook timmert met Facebook Live flink aan de weg om gebruikers te verleiden meer filmpjes te maken en te delen. De reclame-inkomsten op video zijn voor het bedrijf lucratiever dan losse advertenties.

Inkomsten

De inkomsten van apps Instagram en Snapschat zijn sterk afhankelijk geworden van beroemdheden met miljoenen volgers, die met regelmaat een video plaatsen. Twitter is van plan om 70 procent van de reclame-inkomsten van video's met gebruikers te delen. YouTube, dat in handen is van Google, deelt 55 procent van de inkomsten met zijn leden. (ANP)

Twitter gaat zijn reclame-inkomsten delen met gebruikers die video's uploaden, zo laat het bedrijf dinsdag weten.Socialmediabedrijven zoals Twitter, Facebook, Snapchat en YouTube concurreren hevig om de populaire gebruikers die filmpjes uploaden bij zich te houden. De populaire video's zijn voorzien van reclame en brengen flink wat geld in het laatje. Twitter betaalt al een vergoeding aan media- en productiebedrijven, zoals CBS Corp, om video's met reclame te promoten. Gewone gebruikers krijgen die opties nu ook, laat Twitter weten.YouTube was een van de eerste bedrijven die zijn gebruikers liet meeprofiteren van reclame-inkomsten op veelbekeken video's. Ook Facebook timmert met Facebook Live flink aan de weg om gebruikers te verleiden meer filmpjes te maken en te delen. De reclame-inkomsten op video zijn voor het bedrijf lucratiever dan losse advertenties.InkomstenDe inkomsten van apps Instagram en Snapschat zijn sterk afhankelijk geworden van beroemdheden met miljoenen volgers, die met regelmaat een video plaatsen. Twitter is van plan om 70 procent van de reclame-inkomsten van video's met gebruikers te delen. YouTube, dat in handen is van Google, deelt 55 procent van de inkomsten met zijn leden. (ANP)