“Twitter is te ingewikkeld”, geeft CEO Dick Costolo toe

© Reuters
Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

Twitter-baas Dick Costolo erkent dat de microblogsite ingewikkeld kan zijn voor nieuwe gebruikers, en weet dat er het een en ander zal moeten veranderen om nieuwe gebruikers aan te trekken.

In een interview tijdens de PandoMonthly-bijeenkomst kreeg Twitter-CEO Dick Costolo een vraag over Snapchat, een chatservice voor foto’s en video’s die dezer dagen immens populair is.

Facebook zou geïnteresseerd geweest zijn in een overname van Snapchat. Op de vraag of hier bij Twitter ook belasting voor was, gaf Costolo geen antwoord.

De Twitter-baas loofde wel de gebruikerservaring van Snapchat, die volgens hem uitblinkt in eenvoud omdat de technologie naar de achtergrond wordt gedrongen.

Costolo gaf toe dat Twitter op dat vlak misschien te ingewikkeld en te weinig doorzichtig is voor sommige nieuwe gebruikers, onder meer vanwege de hashtags en @-symbooltjes, schrijft technologiesite Cnet.

De ambitie van Twitter is en blijft “alle mensen ter wereld te bereiken”. Om dat te kunnen doen, moet de microblogdienst de complexiteit verlagen en content als foto’s en video’s naar voren brengen, beseft Dick Costolo.

Twitter heeft vandaag de dag een goeie 218 miljoen actieve gebruikers.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content