Twitter legt 350 miljoen dollar op tafel voor advertentieplatform

Pieterjan Van Leemputten

De microblogsite legt een paar honderd miljoen dollar op tafel voor MoPub. De bedoeling is om de advertentiemogelijkheden binnen en buiten Twitter te vergroten.

De microblogsite legt een paar honderd miljoen dollar op tafel voor MoPub. De bedoeling is om de advertentiemogelijkheden binnen en buiten Twitter te vergroten.

MoPub beheert het advertentie-aanbod voor mobiele spelers. Beide partijen bevestigen de overname zonder een prijs te noemen. Al weet Techcrunch dat het om 350 miljoen dollar (263,8 miljoen euro) gaat in aandelen.

Het overgenomen bedrijf maakt onder meer bieden op impressies mogelijk. Volgens de site zal ceo Jim Payne naar Twitter verhuizen om er Vicepresident exchange te worden, verantwoordelijk voor die uitwisselingen en biedingen rond advertenties in verschillende platformen.

Met de overname krijgt Twitter een drie jaar oude advertentiespeler in handen die er voor kan zorgen dat Twitter meer gewicht krijgt op die markt, zowel binnen zijn eigen platform als daarbuiten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content