De omzet van Twitter was in de afgelopen periode 2 procent hoger dan een jaar eerder en kwam uit op 731,6 miljoen dollar (598,6 miljoen euro). De nettowinst bedroeg 91,1 miljoen dollar, tegen een verlies van meer dan 167 miljoen dollar een jaar eerder.

De omzetstijging is te danken aan meer inkomsten uit advertenties. Bedrijven werden als gevolg van verbeteringen aan de app en meer videocontent overgehaald meer geld te besteden op het sociale netwerk.

Omvormen

Topman Jack Dorsey probeert al enige tijd Twitter om te vormen van een simpele berichtendienst tot een plek waar mensen heen gaan om te zien wat er op dat moment gebeurt in de wereld. Hij sloot daarvoor samenwerkingen met sportbonden en nieuwsbedrijven voor het livestreamen van evenementen. Dat moet ervoor zorgen dat gebruikers meer tijd op Twitter doorbrengen.

Het aantal maandelijks actieve gebruikers zorgde wel voor een teleurstelling bij analisten. Dat bleef ongeveer gelijk, op 330 miljoen, terwijl de marktvorsers op een stijging hadden gerekend.