KFC Canada zal, in wat voornamelijk een marketingstunt lijkt, voor korte tijd bitcoin accepteren voor online orders van de 'Bitcoin Bucket'. De maaltijd kost 20 Canadese dollar, plus 5 dollar verzendingskosten, omgezet naar de Bitcoinkoers van dat moment. In de emmer vindt u tien stukken gefrituurde kip, wafelfrietjes, jus, een bijgerechtje en twee dipsauzen.

De fastfoodketen is daarmee een van de weinige die bitcoin als betalingsmiddel aanvaardt. Dat heeft veel te maken met de transactiekosten (gemiddeld 25 euro) en omdat de twintig Canadese dollar die u vandaag aan kip geeft, over enkele maanden misschien 2.000 Canadese dollar waard is.

Het is wel niet de eerste keer dat Bitcoin als marketingvehikel wordt gebruikt. Zo maakte hamburgertent Burger King in Rusland al zijn eigen cryptomunt aan bij wijze van klantenkaart.

KFC Canada zal, in wat voornamelijk een marketingstunt lijkt, voor korte tijd bitcoin accepteren voor online orders van de 'Bitcoin Bucket'. De maaltijd kost 20 Canadese dollar, plus 5 dollar verzendingskosten, omgezet naar de Bitcoinkoers van dat moment. In de emmer vindt u tien stukken gefrituurde kip, wafelfrietjes, jus, een bijgerechtje en twee dipsauzen. De fastfoodketen is daarmee een van de weinige die bitcoin als betalingsmiddel aanvaardt. Dat heeft veel te maken met de transactiekosten (gemiddeld 25 euro) en omdat de twintig Canadese dollar die u vandaag aan kip geeft, over enkele maanden misschien 2.000 Canadese dollar waard is. Het is wel niet de eerste keer dat Bitcoin als marketingvehikel wordt gebruikt. Zo maakte hamburgertent Burger King in Rusland al zijn eigen cryptomunt aan bij wijze van klantenkaart.