In eerste instantie zal er wel nog een chauffeur achter het stuur zitten, die kan ingrijpen als het dreigt fout te lopen. Er zal ook een technicus meerijden om het gedrag van de auto te observeren.

De taxidienst start met vier wagens, maar daar komen normaal gezien snel twaalf Ford hybrides bij.

Uber kiest naar eigen zeggen voor Pittsburgh omdat de stad veel bruggen, smalle straatjes en gecompliceerde kruispunten telt, wat het zelflerende systeem de kans zal geven om zichzelf steeds te optimaliseren.

Uber oefent al twee jaar met de zelfrijdende wagens.

(Belga/WK)

In eerste instantie zal er wel nog een chauffeur achter het stuur zitten, die kan ingrijpen als het dreigt fout te lopen. Er zal ook een technicus meerijden om het gedrag van de auto te observeren. De taxidienst start met vier wagens, maar daar komen normaal gezien snel twaalf Ford hybrides bij. Uber kiest naar eigen zeggen voor Pittsburgh omdat de stad veel bruggen, smalle straatjes en gecompliceerde kruispunten telt, wat het zelflerende systeem de kans zal geven om zichzelf steeds te optimaliseren. Uber oefent al twee jaar met de zelfrijdende wagens.(Belga/WK)