Vakbondsactie bij Belgacom tegen stress

ACV voert actie bij Belgacom. De vakbond vraagt dat de directie meer aandacht schenkt aan de toenemende stress op de werkvloer bij het telecombedrijf.

ACV voert actie bij Belgacom. De vakbond vraagt dat de directie meer aandacht schenkt aan de toenemende stress op de werkvloer bij het telecombedrijf.

Volgens Ben Coremans, algemeen sectorverantwoordelijke telecom bij ACV-Transcomn, zijn een 200-tal militanten present bij de nationale actiedag voor de personeelsingang van Belgacom aan de Belgacom Towers in Brussel. De nationale actiedag is het sluitstuk van weken bevraging van het personeel van Belgacom. Die bevraging legde een aantal knelpunten bloot bij het bedrijf, aldus ACV. Zo maakt het personeel zich vooral zorgen om de combinatie werken en gezin, het gebrek aan respect op de werkvloer, de toenemende stress en de stijgende werkdruk.

Coremans geeft het voorbeeld van de callcentra bij Belgacom, waar werknemers steeds met latere dienstroosters te maken krijgen, waardoor het puzzelen wordt met hun sociaal leven.

De vakbond hoopt dat de bevraging en de actiedag de directie aanzetten om bij het sociaal overleg meer aandacht te schenken aan de zwaarder wordende werkomstandigheden. Indien de vakbond merkt dat hij geen gehoor krijgt, zijn verdere acties niet uitgesloten.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content