Moeilijk te onthouden wachtwoorden zijn al lastig voor privégebruikers, maar bij Volkswagen vreten ze aan de winst. En dat kan het bedrijf missen als kiespijn, nu het middenin een groot uitstootschandaal zit.

In een e-mail werden de circa 70.000 werknemers op het hoofdkwartier gewezen op de hoge kosten van de externe helpdesk die ingeschakeld wordt voor vergeten wachtwoorden. De VW-top vraagt het personeel daarom om in de toekomst een interne app te gebruiken om wachtwoorden te resetten in plaats van te telefoneren om hulp. Zo worden kosten bespaard. (Belga/WK)

Moeilijk te onthouden wachtwoorden zijn al lastig voor privégebruikers, maar bij Volkswagen vreten ze aan de winst. En dat kan het bedrijf missen als kiespijn, nu het middenin een groot uitstootschandaal zit. In een e-mail werden de circa 70.000 werknemers op het hoofdkwartier gewezen op de hoge kosten van de externe helpdesk die ingeschakeld wordt voor vergeten wachtwoorden. De VW-top vraagt het personeel daarom om in de toekomst een interne app te gebruiken om wachtwoorden te resetten in plaats van te telefoneren om hulp. Zo worden kosten bespaard. (Belga/WK)