Uit een rondvraag bij 10.000 passagiers was gebleken dat velen (42 procent) een vlucht niet langer beschouwen als een glamoureuze ervaring. Virgin Atlantic hoopt hier verandering in te brengen met de invoering van Google Glass en Sony's SmartWatch 2 in luchthavens.

Met de bril en de smartwatch kan het personeel van Virgin passagiers inchecken, eventuele wijzigingen doorgeven en snel antwoorden geven op vragen van passagiers over pakweg het lokale weer en lokale evenementen op hun bestemming.

De slimme apparatuur wordt eerst zes weken getest in de luchthaven van Heathrow. Als deze test succesvol verloopt, zal Virgin de bril ook op andere vliegvelden inzetten. (Belga/MI)

Uit een rondvraag bij 10.000 passagiers was gebleken dat velen (42 procent) een vlucht niet langer beschouwen als een glamoureuze ervaring. Virgin Atlantic hoopt hier verandering in te brengen met de invoering van Google Glass en Sony's SmartWatch 2 in luchthavens. Met de bril en de smartwatch kan het personeel van Virgin passagiers inchecken, eventuele wijzigingen doorgeven en snel antwoorden geven op vragen van passagiers over pakweg het lokale weer en lokale evenementen op hun bestemming. De slimme apparatuur wordt eerst zes weken getest in de luchthaven van Heathrow. Als deze test succesvol verloopt, zal Virgin de bril ook op andere vliegvelden inzetten. (Belga/MI)