Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen staan het gebruik van tablets en e-readers binnenkort gedurende de hele vlucht toe. Hiermee komt een einde aan een vijftig jaar oud verbod op het gebruik van dergelijke mobiele apparatuur tijdens het opstijgen en landen.

Volgens de Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA) zijn de vliegtuigen van de meeste maatschappijen immers bestand tegen de radiosignalen die tablets of e-readers uitzenden - smartphones zijn echter nog steeds niet toegelaten tijdens het opstijgen of landen. Gedownloade e-boeken lezen en mobiele spelletjes spelen is veilig, zegt Michael Huerta van de FAA.

Het bericht van de Amerikaanse overheidsdienst leidde tot veel enthousiaste reacties: Amazon verlaagde prompt de prijzen van enkele tablets en e-readers. En de aandelen van een bedrijf dat WiFi voorziet in vliegtuigen gingen flink de hoogte in.

Er wordt trouwens al een tijdje WiFi aangeboden in de lucht: Lufthansa, de moedermaatschappij van Brussels Airlines, doet het al sinds 2009, en Air France en KLM experimenteren er dit jaar mee. (Bron: eReaders.nl)

Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen staan het gebruik van tablets en e-readers binnenkort gedurende de hele vlucht toe. Hiermee komt een einde aan een vijftig jaar oud verbod op het gebruik van dergelijke mobiele apparatuur tijdens het opstijgen en landen. Volgens de Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA) zijn de vliegtuigen van de meeste maatschappijen immers bestand tegen de radiosignalen die tablets of e-readers uitzenden - smartphones zijn echter nog steeds niet toegelaten tijdens het opstijgen of landen. Gedownloade e-boeken lezen en mobiele spelletjes spelen is veilig, zegt Michael Huerta van de FAA. Het bericht van de Amerikaanse overheidsdienst leidde tot veel enthousiaste reacties: Amazon verlaagde prompt de prijzen van enkele tablets en e-readers. En de aandelen van een bedrijf dat WiFi voorziet in vliegtuigen gingen flink de hoogte in. Er wordt trouwens al een tijdje WiFi aangeboden in de lucht: Lufthansa, de moedermaatschappij van Brussels Airlines, doet het al sinds 2009, en Air France en KLM experimenteren er dit jaar mee. (Bron: eReaders.nl)