De Gentse fabriek van Volvo Cars bouwt de eerste elektrische modellen van Volvo, de XC40 Recharge en de C40. De autobouwer wil de productiecapaciteit voor die volledig elektrische modellen verdrievoudigen. De huidige batterijfabriek kan vandaag echter maar 150.000 batterijpacks per jaar aan. 'In de toekomst zullen we er meer moeten assembleren', legt woordvoerder Barbara Blomme uit. 'Het nieuwe gebouw zal minstens het dubbele aantal packs kunnen produceren, mogelijk zelfs nog meer.'

Honderden openstaande vacatures

De voorbereidende constructiewerken voor de extra productiecapaciteit zijn eind juni al gestart. In de huidige batterijfabriek werken 240 mensen, in drie shiften. 'We doen over de werkgelegenheid in deze bijkomende batterijfabriek nog geen voorspellingen', zegt Blomme. 'Maar in het kader van de elektrificatiestrategie blijft Volvo Car Gent aanwerven. Uiteraard zal ook hier een substantieel aantal mensen tewerkgesteld worden.'

Volvo Car is vandaag al een van de grootste industriële werkgevers van Vlaanderen, met bijna zevenduizend personeelsleden. Er zijn vandaag nog enkele honderden openstaande vacatures, voornamelijk operatoren en storingstechniekers. Het einde van de werken is voor tweede helft 2023 voorzien.

De Gentse fabriek van Volvo Cars bouwt de eerste elektrische modellen van Volvo, de XC40 Recharge en de C40. De autobouwer wil de productiecapaciteit voor die volledig elektrische modellen verdrievoudigen. De huidige batterijfabriek kan vandaag echter maar 150.000 batterijpacks per jaar aan. 'In de toekomst zullen we er meer moeten assembleren', legt woordvoerder Barbara Blomme uit. 'Het nieuwe gebouw zal minstens het dubbele aantal packs kunnen produceren, mogelijk zelfs nog meer.'De voorbereidende constructiewerken voor de extra productiecapaciteit zijn eind juni al gestart. In de huidige batterijfabriek werken 240 mensen, in drie shiften. 'We doen over de werkgelegenheid in deze bijkomende batterijfabriek nog geen voorspellingen', zegt Blomme. 'Maar in het kader van de elektrificatiestrategie blijft Volvo Car Gent aanwerven. Uiteraard zal ook hier een substantieel aantal mensen tewerkgesteld worden.'Volvo Car is vandaag al een van de grootste industriële werkgevers van Vlaanderen, met bijna zevenduizend personeelsleden. Er zijn vandaag nog enkele honderden openstaande vacatures, voornamelijk operatoren en storingstechniekers. Het einde van de werken is voor tweede helft 2023 voorzien.