Het gaat om een pilootproject, waarbij burgers - naast de groene herinneringskaart - ook een digitale uitnodiging via eBox zullen ontvangen.

Het pilootproject kadert in de doelstelling om de klanttevredenheid te verhogen. Bovendien zullen de digitale uitnodigingen twee weken eerder toekomen dan de groene herinneringskaarten. Zo worden de eigenaars nog sneller herinnerd dat ze hun voertuig moeten aanbieden. Voorwaarde is wel dat die personen hun eBox hebben geactiveerd.

'Ons opzet is dat iedereen sneller en gemakkelijker een afspraak kan maken bij de autokeuring', stelt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters. 'Om dat mogelijk te maken, rollen GOCA Vlaanderen en de sector een aantal actiepunten uit. Vorig jaar werd onder meer het online afsprakensysteem opengetrokken naar twee maanden en werd de capaciteit van de callcenters bijkomend versterkt. Deze digitale uitnodiging is een volgend concreet initiatief om de dienstverlening te verbeteren.'

In eerste instantie zullen minstens 3.000 digitale uitnodigingen per dag worden uitgestuurd. Als het proefproject goed verloopt, is het de bedoeling om het over heel Vlaanderen uit te rollen.

Het gaat om een pilootproject, waarbij burgers - naast de groene herinneringskaart - ook een digitale uitnodiging via eBox zullen ontvangen.Het pilootproject kadert in de doelstelling om de klanttevredenheid te verhogen. Bovendien zullen de digitale uitnodigingen twee weken eerder toekomen dan de groene herinneringskaarten. Zo worden de eigenaars nog sneller herinnerd dat ze hun voertuig moeten aanbieden. Voorwaarde is wel dat die personen hun eBox hebben geactiveerd.'Ons opzet is dat iedereen sneller en gemakkelijker een afspraak kan maken bij de autokeuring', stelt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters. 'Om dat mogelijk te maken, rollen GOCA Vlaanderen en de sector een aantal actiepunten uit. Vorig jaar werd onder meer het online afsprakensysteem opengetrokken naar twee maanden en werd de capaciteit van de callcenters bijkomend versterkt. Deze digitale uitnodiging is een volgend concreet initiatief om de dienstverlening te verbeteren.'In eerste instantie zullen minstens 3.000 digitale uitnodigingen per dag worden uitgestuurd. Als het proefproject goed verloopt, is het de bedoeling om het over heel Vlaanderen uit te rollen.