VT4 lanceert eigen mobiel aanbod

© Belga Picture
Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Televisiezender VT4 lanceert een eigen mobiel aanbod. VT4 Mobile is meteen de nieuwste mvno van Mobistar.

Televisiezender VT4 lanceert een eigen mobiel aanbod. VT4 Mobile is meteen de nieuwste mvno van Mobistar.

VT4 Mobile voegt zich toe aan het reeds uitgebreide rijtje van eenvoudige prepaid gsm-aanbiedingen. VT4 doet voor het aanbod beroep op het Mobistar-netwerk en treedt dus als een ‘mobile virtual network operator’ op. Concreet kan een klant kiezen of hij voor 10 dan wel 15 euro gsm-krediet herlaadt. Voor 10 euro krijgt hij 5.000 sms’jes en 30 minuten beltijd naar VT4 Mobile én Mobistar-klanten, en kan hij onbeperkt surfen naar de mobiele website m.vt4mobile.be.

Volgens Yf Brodala, marketing & diversification manager van VT4, is het in ieder geval de bedoeling om ook het verschil trachten te maken door te focussen op content. Onder meer promoties (de ‘Good Deals’ van de televisiezender) en wedstrijden worden nu al geïntegreerd. Brodala linkt VT4 Mobile ook aan de iPad-applicatie ‘Tweede Scherm’ met de kernwoorden interactiviteit en participatie. Vanaf 1 juli is VT4 Mobile beschikbaar.

Begin april wist Mobistar ook al de energiedrank Red Bull te strikken en Telenet maakt voor het eigen gsm-luik ook gebruik van het Mobistar-netwerk. Bij concurrenten Proximus en Base zijn onder meer TMF Mobile en Jim Mobile soortgelijke aanbiedingen. Mobiele telecomoperatoren hopen met zulke overeenkomsten hun totale doelgroep te verbreden door te mikken op specifieke niches. Voor de mvno’s is het een manier om hun merk nauwer te verbinden aan de klanten en een community uit te bouwen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content