Warner Bros. verhuurt films via Facebook

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Amerikaanse gebruikers kunnen The Dark Knight bekijken via de fanpagina van de film.

Warner Bros. gaat films verhuren via Facebook. Vanaf morgen kunnen Amerikaanse gebruikers The Dark Knight huren en bekijken via de officiële fanpagina van de prent op het sociale netwerk. In de komende weken wordt het aanbod stapsgewijs uitgebreid.

The Dark Knight kan gehuurd worden voor 30 Facebook credits, of voor 3 dollar. Geïnteresseerden krijgen 48 uur de tijd om de film te bekijken. Warner gaat er van uit dat Facebook een interessant platform is voor video-on-demand, en hoopt met het platform een nieuwe inkomstenbron aan te boren.

“Facebook is een dagelijkse bestemming geworden voor honderden miljoenen mensen”, aldus directeur digitale distributie Thomas Gewecke van Warner Bros. in een persbericht. “Dat we onze films nu beschikbaar maken via Facebook, is met andere woorden een logische stap in onze digitale distributiestrategie. En de consumenten krijgen er een aantrekkelijke manier bij om films te bekijken.”

Gebruikers kunnen die films naar hartenlust pauzeren, en verder kijken op het moment dat ze dat zelf wensen, zelfs na verschillende keren uitloggen. De consumenten zullen ook live commentaar kunnen geven op de prent die ze bekijken, en tegelijk praten met de vrienden in hun netwerk.

De nieuwe dienst is voorlopig echter enkel beschikbaar in de Verenigde Staten. Wanneer het programma uitgerold wordt in Europa, is nog niet bekend.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content