WooRank: één extra werknemer per maand

Hoe trek je op amper anderhalf jaar 800.000 unieke bezoekers per maand aan en verleid je (to “woo” in het Engels) enkele duizenden ‘betalende’ klanten?

Hoe trek je op amper anderhalf jaar 800.000 unieke bezoekers per maand aan en verleid je (to “woo” in het Engels) enkele duizenden ‘betalende’ klanten? Door in de eerste plaats een eenvoudige en snelle gratis tool voor diagnose en websiteanalyse aan te bieden, zoals WooRank dat doet.

De applicatie WooRank werd twee en een half jaar geleden gelanceerd en genereerde al snel heel wat trafiek onder de webbureaus en webmasters die de marketingimpact van hun sites willen “benchmarken”. Intussen is WooRank uitgegroeid tot een vennootschap die al 10 werknemers telt en die het klaarspeelde om zijn gratis scanningtool (max. één keer per week bruikbaar) te koppelen aan een reeks producten tegen betaling.

“Na mijn terugkeer uit de Verenigde Staten, waar ik werkte voor Forrester Research, vestigde ik me in Brussel als zelfstandige consultant in digitale marketing. Ik kwam op het idee om bepaalde terugkerende taken die eigen zijn aan elke webanalyse en elk online marketingplan te automatiseren. Zo is het project WooRank ontstaan”, aldus Jean Derely, die trouwens mee de BetaGroup in Brussel oprichtte.

WooRank scant zowat 15.000 websites per dag, op basis van 150 tot 200 kerngegevens in verband met de integratie in sociale netwerken, mobiele draagbaarheid, referencing, bruikbaarheid, veiligheid, coherentie en de gebruiksfrequentie van sleutelwoorden, enz.

“Nadat we ruime bekendheid verworven hadden met deze gratis tool, lanceerden we een package tegen betaling, die vollediger en comparatiever is, voor 49 $ per maand. Wij hebben ook een aanbod van 149 $ per maand dat de webbureaus kunnen gebruiken als white label om tot 5 sites van hun klanten te analyseren.”

“En onlangs hebben we er een digitale hulp voor webprojectbeheer in geïntegreerd. Voor 149 $ per maand beschikt de verantwoordelijke van een site over een uniek dashboard, dat ook een monitoring van de beschikbaarheid van de webpagina’s bevat.”

De zaken lopen duidelijk gesmeerd voor WooRank, want de omzet is in de voorbije zes maanden flink van de grond gekomen, met een maandelijkse groei van meer dan 20%.

Het bedrijf heeft het evenwichtsniveau al bereikt en neemt momenteel één werknemer per maand in dienst. 65% van de klanten is gevestigd in de Verenigde Staten, tegenover amper… 2% in België. A global business…

Paspoort Naam van de vennootschap: WooRank.com Maatschappelijke zetel: Brussel
Opgericht in juli 2011
Personeel: 10 medewerkers
Kapitaal: 60.000 euro privékapitaal van de twee oorspronkelijke vennoten

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content