Xerox koopt Duitse customer care specialist

Pieterjan Van Leemputten

Xerox neemt Invoco Holding GmgH over. Het is het negende Europese land waarin het klantenzorg-activiteiten heeft.

Xerox neemt Invoco Holding GmgH over. Het is het negende Europese land waarin het klantenzorg-activiteiten heeft.

Invoco bestaat sinds 2007, is gevestigt in Hamburg en telt 1.800 medewerkers die hoofdzakelijk gespecialiseerd zijn in de kabelsector. Hoeveel Xerox betaalt voor de overname wordt niet meegedeeld.

Invoco zegt dat het door de aankoop zijn klanten kan laten gebruikmaken van de expertise op vlak van business process outsourcing (BPO) van Xerox, waaronder customer care service. In het geval van Xerox bestaat dat uit 175 faciliteiten die klanten in meer dan dertig talen kunnen bedienen.

“Invoco past naadloos bij onze huidige operaties nu we onze BPO-activiteiten in Duitsland uitbreiden en onze Europese klantenzorgstrategie uitvoeren”, zegt Simon Verzijl, group president van de commerciële business process outsourcing van Xerox in Europa. “Ons doel is om samen dienstenleveringscapaciteiten in Europa te verruimen naar nieuwe en bestaande lokale markten en multinationale klanten.”

Ook in ons land en elders deed de documentenspecialist dergelijke overnames. In 2011 nam het zo het Nederlandse Unamic/HCN over via de IT-dienstendochter ACS, dat ook actief was in ons land. Ook de overname van WDS (Verenigd Koninkrijk) en het Italiaanse XL World passen in die strategie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content