De man die ooit Google begon met Sergey Brin werkt al langer aan een vliegende auto. Dit doet hij met zijn startup Zee.Aero waar al 100 miljoen dollar in zit. De 'vliegende auto' van Page moet straks verticaal op kunnen stijgen en is in ontwikkeling in een hangar op de vliegbasis van Hollister. Een medewerker van het vliegveld zag het voertuig waar nog weinig over bekend is in de lucht hangen, liet hij aan The San Jose Mercury News weten.

Voor het project zijn er ongeveer 150 mensen in dienst en Page financiert het helemaal zelf. Het project is daarmee vergelijkbaar met Blue Origin van Amazon-oprichter Jeff Bezos. Dat ruimtevaartbedrijf wordt ook volledig privé gefinancierd en nog niet zo lang geleden werd eindelijk duidelijk wat het bedrijf precies doet.

'Zelfvliegende auto's de toekomst'

Page gelooft echt in de toekomst van vliegende auto's en heeft met zijn vermogen van zo'n 37 miljard dollar genoeg draagkracht om het project van de grond te krijgen. Volgens sommigen zijn zelfvliegende auto's dan ook echt de toekomst. Ze zouden zelfs praktischer werken dan zelfrijdende auto's, omdat ze geen last hebben van drukke wegen, overstekende kinderen en andere onberekenbare zaken.

(WK)

De man die ooit Google begon met Sergey Brin werkt al langer aan een vliegende auto. Dit doet hij met zijn startup Zee.Aero waar al 100 miljoen dollar in zit. De 'vliegende auto' van Page moet straks verticaal op kunnen stijgen en is in ontwikkeling in een hangar op de vliegbasis van Hollister. Een medewerker van het vliegveld zag het voertuig waar nog weinig over bekend is in de lucht hangen, liet hij aan The San Jose Mercury News weten. Voor het project zijn er ongeveer 150 mensen in dienst en Page financiert het helemaal zelf. Het project is daarmee vergelijkbaar met Blue Origin van Amazon-oprichter Jeff Bezos. Dat ruimtevaartbedrijf wordt ook volledig privé gefinancierd en nog niet zo lang geleden werd eindelijk duidelijk wat het bedrijf precies doet.'Zelfvliegende auto's de toekomst'Page gelooft echt in de toekomst van vliegende auto's en heeft met zijn vermogen van zo'n 37 miljard dollar genoeg draagkracht om het project van de grond te krijgen. Volgens sommigen zijn zelfvliegende auto's dan ook echt de toekomst. Ze zouden zelfs praktischer werken dan zelfrijdende auto's, omdat ze geen last hebben van drukke wegen, overstekende kinderen en andere onberekenbare zaken.(WK)