Zet het op een lopen met Google

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Een rondje lopen met Google-schoenen? Of wandel je liever met Pacman-schoeisel? Daniel Reese maakt ze.

Er was eens een 21-jarige Amerikaan die op een blauwe maandag besloot om Nike-sneakers te pimpen. Na een eerste paar, volgde een tweede. Hij startte met een blog en voor hij het goed en wel besefte was die eerste opsmukklus uitgegroeid tot de online shop ‘Brass Monki’.

De designs en prints die hij in de Nike-sportschoenen verwerkt, zijn heel erg verscheiden. Zo maakt hij ook sneakers in de kleuren van en met het logo van Google erop en heeft hij een design rond Pacman ontworpen. Een leuke bijverdienste – zeg maar een uit de hand gelopen hobby – maar nu heeft Daniel Reese toch beslist om te stoppen met zijn online shop.

“Ik heb nog steeds een full time job en dus maar enkele uren tijd voor mijn bijberoep. Dan zou ik financieel eigenlijk beter af zijn om een paar uur ver te werken”, legt hij op zijn blog uit. Sinds hij al eens wat persaandacht krijgt, is zijn publiek ook veranderd. “Brass Monki wordt nu niet alleen door tieners en jongeren gevolgd, maar ook door corporate dudes. Vandaar dat ik nu enkel nog maar op bestelling lever”, aldus Daniel Reese op zijn blog, waar we ook lezen dat hij al een gevuld orderboekje heeft tot september.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content