Oracle gaat op zoek naar ‘born in the cloud’ partners

© Born in the cloud
Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Om zijn groei in de wolk te kunnen versnellen, gaat Oracle op zoek naar nieuwe ‘born in the cloud’ partners. Partijen die zich voor 16 mei registreren voor het Next Generation Cloud Program van de technologiegigant, krijgen hun lidmaatschap voor één jaar gratis.

Het Next-Generation Cloud Program van Oracle mikt nadrukkelijk op partners die zich nooit eerder hebben aangesloten bij de bestaande Oracle Partner Network (OPN)-programma’s, en die als het ware ‘geboren’ zijn in de cloud. “Denk aan specialisten in HR, in talent management, of in marketing”, legt channelbaas David Callaghan van Oracle EMEA uit.

“In de eerste plaats mikken we op partners die rond de digital agencies cirkelen. Die agencies werken vaak met specifieke, erg application-gebaseerde partijen.” Als lokkertje krijgen partners die zich voor 16 mei registreren, hun lidmaatschap (de ‘cloud registrered status’) voor één jaar gratis.

“De nieuwkomers krijgen niet enkel toegang tot alle informatie over ons cloud-aanbod, maar ook tot de tools, tot de technologie, en tot onze andere partners” gaat Callaghan verder. “De wisselwerking komt van twee kanten. De nieuwkomers kunnen heel wat van ons leren, maar wij leren natuurlijk ook heel wat van hen.”

De voorbije drie jaar heeft Oracle volop gefocust op het helpen van bestaande partners in hun switch naar de cloud, en nu dat traject voor een groot stuk is afgerond, is het dus de bedoeling om verder te kijken en om nieuwe partners aan te trekken, als aanvulling zeg maar.

Extra diensten

Wat die nieuwe partners er zelf kunnen uithalen, willen we nog weten? “Uiteraard kunnen onze partners voorzien in het jaarlijkse contractuele management voor hun klanten, en kunnen ze alles wat met het prijsmodel te maken heeft opvolgen, maar er is zeker ook een rol voor hen als ontwikkelaar van extra diensten voor hun klanten, op ons paas-platform bijvoorbeeld”, klinkt het nog.

“Hiermee kunnen ze zich onderscheiden van hun concurrenten. Slimme partners bouwen tot op zekere hoogte een eigen dienstenportfolio uit.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content