Partywatch vertelt je waar dat feestje is

© Partywatch

“Waar is dat feestje?” Soms is de vraag retorisch juichend, soms bloedserieus. Want voel maar eens danskriebels zonder party in de buurt. Met de app Partywatch van drie Antwerpse studenten weet je echter altijd meteen waar er te feesten valt.

Het probleem was – zoals dat steeds gaat – uit het leven gegrepen. “We zetten alle drie graag eens een stapje in de wereld”, zegt Nicolas Krekels, één van de medeoprichters. “En zo gebeurde het dat we halverwege een tegenvallend feestje een uitwijkmogelijkheid zochten. Waarheen? Geen idee, helaas. En toen viel ons het concept van Partywatch te binnen: een app die je vertelt waar er in je buurt iets te doen is.”

Achter die simpele uitleg zit een hoop denk- en rekenwerk. “In tegenstelling tot andere benaderingen van dit probleem gaan we niet zelf op zoek naar eventorganisers die hun party in onze app willen aanmelden”, legt Krekels uit.

“We ontwikkelden een algoritme dat zelf met robotjes de informatie gaat crawlen. Op basis van je Facebookgegevens en die van je vrienden stelt die zo een lijst feesten en events aan in een straal rond je. Meteen zie je ook welke van je kennissen er ook aanwezig zal zijn.”

Het is een gouden idee, dat de wereld kan veroveren, gelooft Krekels. “Doordat alles automatisch gaat kunnen we heel snel uitbreiden. Een vijftal gebruikers in een stad zorgt er al voor dat je het hele nachtleven in kaart hebt gebracht. Er is dus geen enkele reden waarom het niet zou werken in China, of de Verenigde Staten. En op die groei willen we ook inzetten. Eerst moeten we flink veel gebruikers vinden, daarna denken we pas na over een businessplan.”

Hoe dat moet gebeuren, dat laat de student nog even in het midden. “Budget voor klassieke marketing hebben we niet, maar via vrienden en mond-aan-mondreclame tellen we ondertussen toch al zo’n vierduizend gebruikers. En die gebruiken de app ook. Dan zie je op woensdagavond de activiteit beginnen, toenemen op donderdag en vrijdag om zaterdagnacht te pieken. Ook uit de reacties die we krijgen, blijkt dat we iets goeds in handen hebben.”

Maar dat businessmodel dus. Krekels en zijn mede-vennoten willen het nog even rustig bekijken. “Eerst moet de app nog beter worden, daarom lanceren we binnenkort een volledig nieuwe versie waarin feesten ook tags meekrijgen zodat je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. In september zullen we dan evalueren en analyseren waar het nog beter kan, en bekijken hoe we er geld mee kunnen verdienen. Een optie is om de data van de users te gelde te maken. We kunnen immers erg duidelijke analyses leveren over het publiek van een event, die voor organisatoren zeker interessant kunnen zijn. Partnerschappen met discotheken en grote organisatoren zijn ook een optie. Kortom, we zijn er nog niet uit.”

Wel al in orde: de investeringen. De drie oprichters, naast Krekels ook Jonas Dreessen en Rik Van Kerckhoven, vonden al twee business angels die hen van een onbepaald startkapitaal voorzagen en die klaarstaan om in september opnieuw de nodige financiële middelen te voorzien om de app echt te lanceren. En als straks de wereld veroverd is, vind u het feestje ongetwijfeld op Partywatch.

Partywatch

Maatschappelijke zetel: Brasschaat

Aantal Vennoten: 5

Op zoek naar bijkomend kapitaal: Voorlopig niet

Website:www.partywatchapp.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content