Rocket Internet pompt 16,5 miljoen euro in online reissite TravelBird

© TravelBird
Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

De Duitste company builder Rocket Internet pompt via zijn investeringsvehikel Global Founders Capital 16,5 miljoen euro in TravelBird. De Nederlandse start-up verovert de reisindustrie dankzij een uitgekiende marketingstrategie.

TravelBird, dat ook in België actief is, wil met het extra geld zijn groei nog versnellen en actief worden in drie nieuwe landen, waaronder Australië (het eerste niet-Europese land voor TravelBird).

De Nederlandse start-up dankt zijn succes aan wat hij zelf een eenvoudige formule noemt: wie lid is, krijgt elke dag 6 aanbiedingen in de mailbox. De ‘deals’ worden samengesteld met de hulp van een datagedreven marketingmachine die nauwgezet de wensen van de klanten in kaart brengt.

In plaats van maanden op voorhand bepaalde bestemmingen vast te leggen en daardoor een jaar lang hetzelfde aan te bieden, werkt TravelBird op weekbasis, waardoor er veel sneller kan worden ingespeeld op de wensen van de reizigers.

Intussen hebben al 2,5 miljoen klanten met TravelBird gereisd. De starter groeide van 170 werknemers in januari 2014 tot meer dan 650 vandaag, en breidde uit van 8 naar 17 landen.

De nieuwe investering komt dus van Rocket Internet, via het investeringsvehikel Global Founders Capital (GFC). De company builder van de broers Samwer heeft nu een belang van 25,2 procent in de start-up.

Overigens is het niet de eerste keer dat Rocket Internet investeert in TravelBird. Eerder staken de Duitsers al 15,6 miljoen euro in de Amsterdamse reissite.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content