’87 Seconden’ om te overtuigen
87 seconden, dat zou volgens communicatiespecialisten de optimale tijdsduur zijn om een zo groot mogelijke impact te hebben op een publiek. Het betreft meteen ook de duur van de filmpjes die de site 87 Seconds u helpt maken om uw bedrijf voor te stellen, of als communicatiemiddel bij de lancering van een nieuw product.
87 seconden, dat zou volgens communicatiespecialisten de optimale tijdsduur zijn om een zo groot mogelijke impact te hebben op een publiek.
Het betreft meteen ook de duur van de filmpjes die de site 87 Seconds u helpt maken om uw bedrijf voor te stellen, of als communicatiemiddel bij de lancering van een nieuw product.
“We leven in een communicatiemaatschappij, maar een filmpje maken blijft eentonig en moeilijk werk”, legt oprichter Thibaut Dehem uit. De jongeman kwam op het idee voor 87 Seconds met de hulp van twee business angels die zich bewegen in de wereld van de reclame.
Vóór de opstart maakte de managementspecialist eerst nog een wereldreis van negen maanden op de fiets, “onder meer om te ontdekken wat de ‘drive’ van diverse ondernemers is in alle hoeken van de wereld”, waarna hij voor een klein jaar aan de slag ging in een multinational. Al snel nam het ondernemersvirus bezit van Dehem, en in augustus 2012 richt hij met behulp van het web-agency Cherry Pulp ’87 Seconds’ op.
De site stelt geen ‘geautomatiseerde’ video voor – het gaat dus niet om een wizard waarmee je filmpjes kan maken zoals men online een digitale kaart of uitnodiging zou creëren. Waar het wel om gaat, is om een tool die de behoefte van de klant op basis van een aantal criteria en fundamentele scenario’s (design, muziek, voice-over, enz.) in 4 stappen helpt te bepalen.
“De klant kan zich met andere woorden nestelen in de zetel van de regisseur “, benadrukt Dehem. Op basis van de uitgebreide briefing aan de hand van de verschillende criteria zorgt 87 Seconds dan voor de creatie van het animatiefilmpje. Een heel netwerk van creatieve medewerkers en technici helpt daarbij.
De voordelen: binnen de 30 dagen krijg je als klant een afgewerkt product, tegen een uiterst competitieve prijs (van 1.800 tot 6.300 euro), en dit op basis van een klassiek productieschema via een communicatiebureau. 87 Seconds gebruikt ook de collaboratieve mogelijkheden van het web om filmprojecten te corrigeren of te verbeteren.
“Onze prioriteit op het vlak van ontwikkeling is de gebruiksvriendelijkheid. 3 van de 4 designers die aan de site hebben gewerkt, hebben zich toegelegd op de usability. En zelf heb ik veel tijd geïnvesteerd in het opmaken van de wireframes.”
Nu het platform operationeel is, gaat 87 Seconds aankloppen bij marketingbureaus en bij communicatiedepartementen van grote bedrijven, om nieuwe referenties te kunnen toevoegen aan de eerste proefklanten. De start-up hoopt in dit stadium te kunnen groeien zonder extern kapitaal.
Paspoort
Naam:87seconds.com Maatschappelijke zetel: Brussel (l’Arsenal in Etterbeek)
Oprichting: augustus 2012
Kapitaal: 40.000 (business angels)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier