JCI Brugge haalt Microsoft Webcafé naar West-Vlaanderen

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

De jongerenbeweging JCI Brugge wil met Next@Bruges een nieuw platform op poten zetten dat niet alleen creativiteit en innovatie stimuleert, maar ook technologisch georiënteerde bedrijfjes bij elkaar brengt. Een eerste event op de agenda is een Microsoft Webcafé in Brugge.

De jongerenbeweging JCI Brugge wil met Next@Bruges een nieuw platform op poten zetten dat niet alleen creativiteit en innovatie stimuleert, maar ook technologisch georiënteerde bedrijfjes bij elkaar brengt. Een eerste event op de agenda is een Microsoft Webcafé in Brugge. Junior Chamber International Brugge (JCI, of de Jonge Kamer Brugge) is een vormingsbeweging gericht op jongeren van 18 tot 40 jaar. Naast het organiseren van opleidingen, werkgroepen en ontspanningsactiviteiten, zet de organisatie vanaf maart haar schouders onder het Next@Bruges-project, een nieuw platform voor vernieuwende, creatieve bedrijven uit de technologische sector.

“In ons eerste jaar gaan we vooral focussen op het belichten van innovatie projecten binnen het toerisme, de zorg, de haven en de gastronomie”, zegt Koen Van Loo van JCI Brugge, “toch de vier pijlers van Brugge en de brede rand rond de stad. Op de lanceeravond, die in maart in het Concertgebouw zal plaatsvinden, zullen we meer informatie geven over het initiatief. Maar om de spits af te bijten, hebben we alvast het Microsoft Webcafé naar Brugge gehaald.”

Een ‘Webcafé’ is een recent concept van Microsoft dat de lokale internetindustrie wil ondersteunen door netwerkplatformen aan te bieden. De events zijn gratis en informeel, en naast de obligate Microsoft-nieuwtjes die worden meegegeven krijgen geïnteresseerden ook zelf de kans om een project voor te stellen. Zowel designers, ontwikkelaars als internetondernemers en sympathisanten zijn welkom, ook zij die niet met Microsoft-technologie werken.

“We zijn alvast erg blij dat we dit event naar Brugge kunnen halen”, aldus nog Van Loo, “want Webcafé’s werden tot nu toe meestal in de driehoek Gent – Antwerpen – Brussel georganiseerd. Eén van de belangrijke doelstellingen van het Next@Bruges-initiatief wordt dan ook om die driehoek uit te breiden tot een economische vierhoek.”

Next@Bruges wordt onder meer gesteund door het Concertgebouw, de Stad Brugge en Resoc. Ook lokale bedrijven als Pureplexity, Bits of Love, Decopur, New Holland, Zapfi, ADMB en Aventix dragen het initiatief een warm hart toe.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content