Mobilosoft haalt Quick, Godiva en Ixina binnen

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Mobilosoft gaat mobiele sites bouwen voor Quick, Godiva en Ixina. De overeenkomst met drie belangrijke nieuwe klanten brengt het aantal winkels dat dankzij Mobilosoft een stek op het mobiele web heeft op 5.000.

Mobilosoft gaat mobiele sites bouwen voor Quick, Godiva en Ixina. De overeenkomst met drie belangrijke nieuwe klanten brengt het aantal winkels dat dankzij Mobilosoft een stek op het mobiele web heeft op 5.000.

Mobilosoft, een specialist in mobiele marketing en in de ontwikkeling van weboplossingen voor mobiele toestellen, heeft een overeenkomst op zak met restaurantketen Quick voor het beheer van haar mobiele sites in Frankrijk, België en Luxemburg. Bovendien koos ook Godiva voor Mobilosoft. De chocolatier vertrouwt zijn mobiele webpresence voor de EMEA-regio toe aan de start-up uit Brussel.

“Nu de eindejaarsfeesten naderen willen ondernemingen zoals Godiva nadrukkelijker aanwezig zijn op smartphones”, legt oprichter Georges-Alexandre Hanin van Mobilosoft uit. “Consumenten gebruiken die toestellen steeds vaker om informatie op te zoeken tijdens hun shopping-activiteiten.”

Tenslotte breidt Mobilosoft zijn samenwerking met keukenspecialist Ixina uit naar de Franse markt, waar drie bijhuizen gekozen hebben voor de mobiele oplossing van de Brusselaars. “Omdat de smartphone alsmaar belangrijker wordt, willen wij het mobiele integreren in de webstrategie van ons merk”, legt online marketing manager Arnaud Herman van Ixina uit.

“In plaats van apps per platform kiezen wij voor mobiele sites die van op alle toestellen toegankelijk zijn. De oplossing die Mobilosoft voorstelt, eenvoudig en aanpasbaar, bleek het best geschikt voor wat wij nodig hebben. De voornaamste functie van de mobiele site is het zoeken op basis van locatie. De internaut vindt er ook keukendossiers terug naast links naar onze verschillende sociale netwerken.”

“Onze nieuwe klanten bevestigen de groeicurve die we de voorbije maanden konden opteken”, aldus nog Hanin. “Het mobiele verhaal wordt een echte uitdaging voor de grootdistributie, en de winkelketens hebben goed begrepen dat een mobiele site de beste oplossing is om de gebruiker onderweg te bereiken, op het juiste moment en op de juiste plek.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content