Verrassing: ook Aldi komt met muziekstreamingsdienst

© Aldi Life
Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Supermarktketen Aldi waagt zich op de druk bezette markt van de muziekstreamingdiensten. Aldi Life, dat deze week van start gaat in Duitsland, moet er concurreren met bekende toepassingen als Spotify, Deezer en Apple Music.

De Duitse prijsvechter verkoopt vanaf donderdag abonnementen op Aldi Life. Voor een kleine acht euro per maand krijgen klanten toegang tot het muziekarchief van lanceringspartner Napster, dat zich intussen ook op de streamingmarkt heeft begeven. Via dat archief zouden zo’n 34 miljoen muzieknummers kunnen beluisterd worden.

Hoewel de prijs met 7,99 euro per maand lager ligt dan die van Spotify of Apple Music (die 9,99 euro vragen), is het nog maar de vraag of Aldi Life veel gebruikers zal kunnen wegsnoepen bij zijn concurrenten.

Deezer, Spotify en Apple Music bieden immers allemaal interessante extra’s aan (zoals exclusieve tracks en tal van personalisatiemogelijkheden), die je op het platform van de Duitse discount-streamer niet terugvindt.

Het is voorlopig nog niet bekend of en wanneer de nieuwe muziekdienst van Aldi naar andere landen komt.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content