Marc Husquinet Marc Husquinet is redacteur van Data News.

Systeemintegrator ABSI pikte voor crm-doeleinden snel in op het Software as a Service-model, en doet daarvoor onder meer een beroep op Salesforce.com. Nu richt het zich met Pervasive ook op integratie.

Klantenrelatiebeheer is het terrein bij uitstek waar het SaaS-model meteen aansloeg. Een vaandeldrager als Salesforce.com speelt daar een niet geringe rol in. De Brusselse systeemintegrator ABSI promoot die oplossing in ons land, en verwijst naar referenties als FlyVLM, Isabel, Solvay, Brussels Airlines, Glaverbel, Bank Degroof, e.a.

Een jaar geleden lanceerde Salesforce zijn aanbod Force.com, dat crm niet alleen onder de vorm van een dienst aanbiedt, maar ook als platform. “We bieden niet langer alleen de applicatie aan, maar de volledige infrastructuur”, zegt Michel Vervoort, algemeen directeur van ABSI. Een platform dat naast de applicatie in SaaS ook aspecten als beveiliging, databases, integratie, gebruikersinterfaces, enz. omvat.

Pervasive, 45 miljoen dollar omzet en 200 medewerkers, blinkt al 25 jaar uit in de integratie van platformen. Het is gespecialiseerd in de integratie van gegevens en applicaties en in gegevensbeheer. In zijn laatste magische kwadrant over ‘Data Integration’ plaatst marktanalist Gartner Pervasive bij de visionaire bedrijven. Marktonderzoeker Bloor Research van zijn kant oordeelde in een recent rapport ‘Comparative costs and uses of Data Integration Platform’ dat in vergelijking met het aanbod van BusinessObjects, IBM, Oracle, Microsoft, Informatica of andere bedrijfseigen en opensourceoplossingen, de total cost of ownership (TCO) over 5 jaar van de oplossing van Pervasive minder dan de helft zou bedragen dan die van andere aanbiedingen op de markt en vergelijkbaar zou zijn met de TCO van een opensourceproduct.

Ecopartner

“Een van de sterke punten van onze oplossing is het aanbod van een ‘out of the box’ integratie met één enkel product voor verschillende integratiescenario’s”, zegt David Inbar, directeur worldwide marketing and channel development. Hij voegt eraan toe dat Pervasive zo’n 150 connectoren aanbiedt, en dus ook voor Salesforce onder de vorm van een App-Exchange. “Bij de Salesforce-klanten kunnen we zorgen zowel voor de evaluatie van de bedrijfsprocessen als voor het ontwerp van de architectuur, de persoonlijke aanpassingen en de ontwikkeling van interfaces voor de back office.” “En Pervasive zal ons helpen om de integratieproblemen op te lossen dankzij de gecertificeerde plug-in”, aldus nog Michel Vervoort. ABSI, dat door Pervasive werd aangeduid als ecopartner voor de Benelux, zal het integratieplatform kunnen promoten in een SaaS Pervasive Datacloud-modus (naast de tools Data Integrator, Data Profiler, Metadata Studio en DataRush).

Marc Husquinet

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content