Samen naar prospecten, elkaars logo’s op de business-kaartjes,… De West-Vlaamse bedrijven ADMB Information Services (ADMB iS) en Nuvia (het vroegere Romneya) werken al in die mate samen dat ze bijna één bedrijf vormen.

Nuvia focust op diensten rond Google Apps, terwijl ADMB iS, dochter van HR-dienstengroep ADMB, gespecialiseerd is in Salesforce.com-oplossingen en detachering. Beide bedrijven waren al nauwe partners. Vorig jaar riep ADMB iS de hulp in van Nuvia om voor de mail- en collaboration-omgeving over te stappen naar de cloud, meer bepaald naar het Google-aanbod. “We wilden af van de zware facturen van ons moederbedrijf voor het onderhoud van die Exchange-server en bovendien wilden we makkelijker mobiel aan onze mails en documenten kunnen”, vertelt Sven Peleman, sales manager bij ADMB iS. “Daarnaast was het een kwestie van ‘eat our own dogfood’: wij implementeren bij onze klanten Salesforce-projecten. Aangezien de integratie tussen Salesforce.com en Google Apps al erg nauw is, vonden wij het niet meer dan logisch dat als wij dat verhaal bij onze klanten gingen brengen, wij daarmee ook zelf zouden werken.”

De migratie gebeurde vorig jaar op een week tijd. Peleman zegt dat de operationele kost vandaag nog maar “een fractie van het vroegere budget” is. Ook is het mobiel werken er enorm op vooruitgegaan, groeit het product zonder nieuwe installaties (“wat vandaag als functionaliteit ontbreekt, is misschien morgen wel beschikbaar”) en kan de applicatie ook nieuwe jonge werknemers verleiden om voor ADMB iS te kiezen. Wel is het offline werken op Google Apps nog niet helemaal optimaal, geeft Peleman toe, en kan de link tussen Gmail naar Google Docs bij het verzenden van bijlages beter. “Doel is om in de toekomst ook Google Plus met ‘Hangouts’ en Google Docs intenser te gaan gebruiken binnen het bedrijf”, aldus nog Peleman.

De samenwerking tussen Nuvia en ADMB iS is intussen in die mate geëvolueerd dat beide organisaties de facto werken als één bedrijf. “Wij gaan ons niet als Google Apps-specialist profileren, dus dan kunnen wij de mensen van Nuvia inschakelen. Andersom hebben Google Apps-klanten vaak interesse in bijvoorbeeld crm in de cloud.” Het verklaart waarom beide bedrijven bijna altijd samen naar prospecten trekken en waarom alle businesskaartjes beide bedrijfsnamen vermelden. Het lijkt slechts een voorbode voor een fusie of een overname. “De samenwerking is momenteel waar het om draait”, zegt Peleman. “Een overname is zeker nog niet onmiddellijk aan de orde.”

[STG]

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content