Jannes Schrevens (27) behaalde het diploma handelsingenieur aan de KU Leuven. Hij werkte een tijd als data-analist bij Delhaize, maar kwam via een bootcamp in de wereld van SAP terecht. Na een jaar als consultant bij SAP-dienstverlener Alti Cernum stapte Jannes goed anderhalf jaar geleden over naar het crm-team van de KU Leuven. Jannes woont met zijn vriendin Gaëlle in Leuven.
7.30 Ik heb niet veel tijd nodig om op te staan en me klaar te maken. De meeste tijd gaat nog naar het lunchpakketje voor straks.
7.48 Ik vertrek met de fiets – een bedrijfsfiets – naar kantoor.
7.55 Exact acht minuten doe ik over de rit naar Heverlee. Voor mij geen files! Als start van de dag overloop ik mijn mailbox. Ik check verder of er in de loop van de nacht dringende berichten zijn binnengekomen bij de service desk. Ons team beheert het SAP crm-systeem van de KU Leuven. De universiteit gebruikt het onder andere om te communiceren met toekomstige studenten en alumni, om problemen van ict-gebruikers te loggen en om de octrooiaanvragen van de afdeling Leuven Research & Development (LRD) op te volgen.
9.30 Afspraak voor de dagelijkse scrum meeting. We overlopen de status van de werkzaamheden van alle teamleden. Zo weten we meteen of iemand wat extra hulp kan gebruiken. We werken in functie van een tweewekelijkse sprint planning. Het is een goede, resultaatgerichte methode.
10.00 Vergadering over een nieuw project. De dienst Protocol & Evenementen – die onder meer de officiële opening van het academiejaar organiseert – wil mee op het crm-platform stappen. Aan de hand van een workshop tasten we de behoeften van de toekomstige eindgebruikers af.
12.00 Ik ga een half uurtje lopen. Ons kantoor bevindt zich vlakbij het bos van Heverlee en het sportkot: ideaal! Ik loop liefst ‘s middags, omdat ik er ‘s avonds vaak de fut niet meer voor heb.
12.30 Na een verkwikkende douche neem ik een korte lunchpauze.
13.00 Ik werk verder aan enkele concrete vragen van eindgebruikers.
14.00 Afspraak in het centrum van Leuven met de gebruikers van LRD. Tijdens de vergadering overlopen we de status van de wijzigingen die de dienst voor het crm-systeem heeft aangevraagd. Twee keer per maand vergaderen we met onze klanten. Dat laat ons toe om de voortgang van ontwikkelingen op een efficiënte manier op te volgen.
16.00 Ik ben terug op kantoor en werp een blik op het scrum-bord. Het voordeel van de methodologie is dat je snel ziet waar er nog grote en kleine inspanningen nodig zijn. Zo merk ik dat het systeem nog op een kleine bug fix zit te wachten.
17.00 Tijd om te vertrekken. Na de boodschappen – de ingrediënten voor straks – doe ik thuis nog wat power training.
18.30 Gaëlle en ik maken het avondmaal klaar. Koken is één van onze gemeenschappelijke hobby’s. We vinden het erg leuk om af en toe ook wat moeilijkere recepten te proberen. En het eindresultaat lekker opsmullen, dat is natuurlijk het leukste deel.
20.00 De afwas is gedaan. We gaan langs bij mijn ouders.
21.15 Thuis ontspannen we nog even voor de tv.
22.30 Ik neem een douche en dan is het alweer bedtijd. Slaapwel!
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier