Nog voor Pieter Meijlaers (27) goed en wel afgestudeerd was als handelsingenieur aan de EHSAL, had hij al een cv vol werkervaring. “Ik ben een man van ideeën en ik voel me pas goed wanneer ik ze ook in de praktijk omgezet zie”, zegt Pieter.
In september ging Pieter Meijlaers aan de slag bij integrator GFI: een van de eerste bedrijven die hem contacteerde van zodra zijn cv de wereld ingestuurd werd. “En dat terwijl ik aanvankelijk eigenlijk niet eens erg geïnteresseerd was in hun aanbod. De functie van ‘account manager’ die ze mij aanboden, leek mij op papier maar niets”, zegt Pieter die wel inging op de uitnodiging voor verdere gesprekken. “Al een geluk dat ik dat gedaan heb, want uiteindelijk bleek toen dat een account manager bij GFI veel meer doet dan alleen maar het contact met de klanten onderhouden”, zegt Pieter. “Er hangt ook een luik prospectie en business development aan vast, en dat is precies wat ik graag doe”, aldus nog Pieter.
Vers bloed vol ideeën
GFI zocht vers bloed dat hen van de nodige input kon voorzien voor het uitbouwen van een mobiele strategie. “GFI is onder meer bij mij terecht gekomen, omdat ik tijdens mijn studies al een aantal projecten gedaan had bij i-Visit”, vult Pieter aan. I-Visit is ontstaan als een project van een select groepje studenten handelsingenieur aan de EHSAL, waarbij de focus ligt op ‘mobile and mobility intelligence’. Een van hun projecten is bijvoorbeeld Malinwa. tv dat speciaal voor KV Mechelen tv-programma’s maakte die uitgezonden werden op Pocket PC’s op de eretribune en in de business Seats. “Bij GFI krijg ik de kans om soortgelijke ideeën aan te reiken: dat is ook een van de redenen waarom ze geïnteresseerd waren in mijn profiel”, zegt Pieter die ook erg opgetogen is dat hij zijn eigen projecten los van GFI mag blijven verder ontwikkelen. “Ik ben iemand die graag conceptueel werkt aan oplossingen waar een zekere uitdaging aan verbonden is. Dat innovatie bij GFI zo belangrijk is, vind ik dan ook erg belangrijk”, legt Pieter verder uit.
Bij GFI kwam Pieter in een internationaal bedrijf terecht dat in België met zijn 150 werknemers vooral kmo-gericht is. GFI heeft een 300-tal klanten die onder gebracht zijn bij zes account managers. “Iedereen beheert dus wel een behoorlijke portefeuille, maar het blijft overzichtelijk en er is nog ruimte over voor eigen prospectie”, zegt Pieter die zich duidelijk in zijn sas voelt in zijn ‘eerste’ job. “Ik doe wat ik graag doe. Doorgroeimogelijkheden zijn er, maar voorlopig is dat zeker nog niet aan de orde’, besluit Pieter.
Kristof Van der Stadt
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier