Onlineplus – opgericht in september 2010 als een bvba – wil zich specialiseren in échte dienstverlening en diepgaande communicatie, van vriendendienst tot de betalende servicedesk. “We willen end-to-end processen faciliteren door de gebruikers te connecteren op de back-end infrastructuur. Het mooie is dat door cloud computing dit idee heel wat realistischer en betaalbaarder geworden is”, zegt zaakvoerder Kim Mintjens. Onlineplus wil interactie tussen beheerders en eindgebruikers laten spelen. Denk dan aan divisies binnen bedrijven, maar zeker ook aan sportclubs of kinderkribbes.
Specifiek voor laatstgenoemde doelgroep is Onlineplus zelfs met een apart product op de proppen gekomen. “Met Peuterweb willen we tot een standaard komen voor administratie, opvolging en communicatie in kinderopvangdiensten”, zegt Kim Mintjens. Je kan Peuterweb nog het beste omschrijven als een digitale, online vervanger voor de klassieke heen-en-weer-boekjes voor de communicatie tussen de kinderopvangdienst en de ouders. “Dikwijls zijn die boekjes ook eenrichtingsverkeer, terwijl we met Peuterweb duidelijk in beide richtingen willen werken”, aldus Mintjens.
Peuterweb werd gebouwd rond .Net en Office 365 – de cloudoplossing van Microsoft. Met dezelfde bouwelementen levert Onlineplus bijvoorbeeld ook diensten aan sportverenigingen, zelfstandigen die intensieve communicatie voeren met hun leveranciers en advocaten die met hun klanten willen communiceren over dossiers. Ook de transport- en immosector zijn goed geplaatst voor deze communicatiediensten.
“Uniek aan onze go-to-marketstrategie is dat we durven werken met do-it-yourself kits. We moedigen onze klanten zelfs aan om zoveel mogelijk zélf te doen. Pas in tweede instantie haken wij daar verder op in voor extra begeleiding”, aldus nog Mintjens. Bij voorkeur werkt Onlineplus met Microsoft-technologie, maar ook Google-producten worden aangeboden. Als er extra hardware aan te pas komt, wordt onder meer ook met Bel-gacom samengewerkt.
Onlineplus treedt hiermee in concurrentie met klassieke it-partners en kleinere consultancy-bureaus. Maar is een sociaal netwerk als Facebook niet de grootste concurrent? “We willen voor alle duidelijkheid geen nieuwe Facebook of LinkedIn worden. Wij willen daarentegen échte communities uitbouwen, waar ook écht genetwerkt en gecommuniceerd wordt. Wij hebben liever vijf converserende leden van een sportclub, tegenover 25 geconnecteerden die niets op het netwerk doen”, zegt Mintjens. Belangrijk daarbij is dat de geboden oplossingen zo laangdrempelig mogelijk blijven om iedereen over de streep te trekken. “Net daarom voorzien we in Peuterweb bijvoorbeeld ook een print-knop om de digitale rapporten ook aan ouders te kunnen meegeven die nog niet op internet zitten”, klinkt het nog.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier