Aantal telecomklachten blijft stijgen
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is op zes jaar tijd bijna verdrievoudigd.
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is op zes jaar tijd bijna verdrievoudigd.
In 2007 steeg het aantal klachten bij de dienst tot 22.465. Eind 2007 waren er bij de ombudsdienst 15.000 klachten in behandeling, zo blijkt uit het jaarverslag van de dienst.
De stijging van het aantal klachten in 2007 werd onder meer veroorzaakt door de verdubbeling van het aantal klachten over betalende sms-diensten. Ook het structurele probleem van slechte verkoopspraktijken zorgde voor meer klachten. Maar dat de ombudsdienst sinds 15 juli 2007 ook bevoegd is voor televisieklachten, heeft ook een duidelijke invloed gehad.
Vorig jaar bereikte de ombudsdienst voor 91,49 procent van de behandelde problemen een minnelijke schikking. In totaal kon aan 94,05 procent van de gebruikers die een beroep deden op de Ombudsdienst, een oplossing worden geboden.
Bron: Belga
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier