ACS koopt Unamic/HCN
Xerox’ it-dienstendochter ACS heeft de Nederlandse callcenterspecialist Unamic/HCN overgenomen.
Xerox’ it-dienstendochter ACS heeft de Nederlandse callcenterspecialist Unamic/HCN overgenomen.
Unamic/HCN levert callcenterdiensten (klantendienst, helpdesk) en social media monitoringdiensten in Nederland, België, Turkije en Suriname. Het bedrijf telt wereldwijd 2200 mensen. Klantenreferenties in ons land zijn onder meer Numericable en TV Vlaanderen. Een jaar geleden meldde Unamic dat het een omzet van 58 miljoen euro draaide.
Voor ACS, dat sinds 2009 in handen is van Xerox, is het de eerste overname op de Europese callcentermarkt. Het bedrijf ziet de zet als een belangrijke uitbreiding van zijn dienstenaanbod in onze contreien. ACS zelf biedt al calldiensten aan vanuit 140 plaatsen wereldwijd, waaronder Verenigde Staten, Spanje, Jamaica, Argentinië en de Filippijnen. Het bedrijf heeft al zowat 38.000 contactcentermedewerkers in diensten.
Een overnameprijs werd niet meegedeeld. In de overname van Unamic/HCN is back-office- en billingspecialist Any-G niet inbegrepen. Dat deel van het bedrijf blijft in handen van de huidige aandeelhouders.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier