Adobe koopt Demdex
Softwarebedrijf Adobe heeft Demdex overgenomen voor een onbekend bedrag.
Softwarebedrijf Adobe heeft Demdex overgenomen voor een onbekend bedrag.
Demdex heeft een datamanagementplatform in huis voor uitgevers en hun adverteerders. Daarmee kunnen ze de gegevens die ze in huis hebben/halen over hun doelpubliek beter en slimmer beheren. Adverteerders zouden zo nog gerichter hun doelpubliek kunnen bereiken en uitgevers moeten op die manier de gegevens over hun lezers beter ten gelde te maken. Voor Adobe zal de technologie van Demdex dienen om de eigen Adobe Online Marketing Suite (gebaseerd op Omniture) verder uit te bouwen.
Overigens is Adobe gelijktijdig met de overname partner geworden van Evidon. Evidon biedt bedrijven een eenvoudige standaardmethode waarmee bedrijven kunnen bewijzen dat ze voldoen aan de regels van de industrie. Consumenten krijgen daarmee ook meer transparantie en controle over de advertenties, gebaseerd op hun interesses, die ze ontvangen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier