Advertentie-inkomsten Twitter stijgen sterk

Twitter heeft zijn inkomsten uit advertenties vorig kwartaal ruimschoots verdubbeld ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldde het bedrijf achter de microblogsite.

Twitter verdiende vorig kwartaal 277 miljoen dollar (207 miljoen euro) aan advertenties. Dat was 129 procent meer dan een jaar eerder. De omzet van het bedrijf ging mede daardoor met 125 procent omhoog naar 312 miljoen dollar.

Het aantal personen dat elke maand actief is op de sociaalnetwerksite steeg met bijna een kwart, tot 271 miljoen mensen wereldwijd. Die bekeken hun tijdlijn vorig kwartaal in totaal 173 miljard keer, wat 15 procent meer is dan in het tweede kwartaal van 2013. Per duizend blikken op een tijdlijn verdiende het bedrijf 1,60 dollar aan advertenties, tegen 0,80 dollar een jaar eerder.

Het nettoverlies van het bedrijf verdrievoudigde ruimschoots tot 145 miljoen dollar, vooral door uitgaven gerelateerd aan beloningen in aandelen. Zonder die kostenpost van 158 miljoen dollar resteerde een winst van bijna 15 miljoen dollar.

Dat opgeschoonde winstcijfer was beter dan analisten voorspelden. Ook de omzet was veel hoger dan voorspeld. (Belga/MI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content