Apple breidt zelfreparatieprogramma uit naar iPads

© Getty Images
Ronald Meeus
Ronald Meeus Freelance journalist

Na iPhones en Macs breidt Apple zijn zelfreparatieprogramma nu ook uit met iPads. Het Self Serviceprogramma laat toe onderdelen als schermen en batterijen te bestellen en die zelf te vervangen, op basis van instructies van de Amerikaanse fabrikant zelf.

Sinds 2022 kunnen iPhone-eigenaars, en gebruikers met een Mac die op Apples eigen processors draaien, zelf reparaties uitvoeren aan hun toestel met hulp van de fabrikant zelf. Nu is dat Self Service-reparatieprogramma ook uitgebreid naar iPads.

Bezitters van de iPad Air (M2 of nieuwer), iPad Pro (M4), iPad mini (A17 Pro) en iPad (A16) kunnen displays, batterijen, camera’s en externe oplaadpoorten bestellen, samen met tools en huurkits, om zelf hun kaduke toestel te repareren, eventueel op basis van online troubleshoot-sessies van Apple Diagnostics. Het gaat om originele Apple-onderdelen en tools die ook beschikbaar zijn voor erkende Apple-serviceproviders.

65 producten

De dienst is beschikbaar voor zowel eindklanten als professionele reparateurs. Die laatsten kunnen via Apples Genuine Parts Distributor-programma originele Apple- onderdelen bestellen bij externe leveranciers, zoals MobileSentrix en Mobileparts.shop in Europa.

De toevoeging van de iPad-modellen breidt het zelfreparatieprogramma van Apple uit naar 65 producten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content