Apple registreert reclameslogan
De zin “There’s an app for that” is nu officieel een handelsmerk van Apple.
De zin “There’s an app for that” is nu officieel een handelsmerk van Apple.
Apple registreerde eind vorig jaar de reclameslogan “There’s an app for that”. Begin oktober werd de zin door het US Patent and Trademark Office toegekend aan Apple. Andere bedrijven mogen deze zin daardoor niet meer gebruiken voor vergelijkbare producten, tenzij ze Apple betalen. Dat is nog niet helemaal hetzelfde als een handelsmerk op het woordje “app” alleen, maar daar werken ze bij Apple vast wel aan. Net zoals Facebook achter ieder bedrijf aangaat dat “Face” of “Book” in zijn naam of slogans gebruikt.
Apple’s slogan wordt niet alleen vaak gebruikt om grapjes te maken over mobiele telefoons – je kan het zo gek niet bedenken of er is een… app voor -, hij werd ook al gepersifleerd door andere bedrijven, zoals Verizon waar de zin als volgt luidt: “There’s a map for that”.
Wat als deze trend zich doorzet en elk bedrijf zijn alledaags klinkende reclameslogans gaat registreren als handelsmerk? Dan zit er binnenkort niets anders op dan alleen nog open source-woorden en -zinnen te gebruiken tijdens het schrijven.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier